воскресенье, 3 апреля 2016 г.

 Звучить мелодія «В гостях у казки»
Учитель:Всі ми родом з дитинства. А це означає, що ми любимо казки, які нам розповідала матуся чи  самостійно читали. Всі ми хотіли  мати чарівну паличку, володіти богатирською силою чи казковою вродою. Ми мріяли познайомитися з чарівниками,  феями , гномами. І сьогодні я запрошую всіх у мандрівку дивовижною країною казки.Ось лиш з’явиться мій помічник.
Заходить Оле-Лукойє. В руках у нього дві парасольки: кольорова і чорна. Чорну  він кладе, кольорову розкриває і крутить.
Учитель: Що трапилося?  Чому ніхто не зявляється?
Оле-Лукойє: Зла чаклунка знищила чарівну силу парасольки.
Учитель: Що ж нам робити? Невже діти не зустрінуться з казками?
Оле-Лукойє:Парасолька знову буде творити  чудеса , якщо малята після моєї розповіді скажуть хто я і з якої казки.
Звучить музика Е Гріга
Оле-Лукойє: Ніхто не знає стільки казок, скільки я. Кожен вечір я заходжу в кімнату до дітей, непомітно підходжу до хлопчика чи дівчинки, дму легенько на голівку так, що вона схиляється і дитині відразу хочеться спати. Коли діти засинають, я підсідаю до них на ліжко. У мене дві парасольки. Ось цю (розкриває кольорову) я розкриваю над  хорошими дітками і тоді всю ніч їм сняться прекрасні сни. А цю, просту, (розкриває чорну) я розкриваю над неслухняними дітьми і тоді вони сплять цілу ніч і сни їм не сняться. Чи впізнали ви мене? (Діти називають) Ви відповіли правильно і чарівна сила повернулася до парасольки.
Учитель: А ще, діти, ви повинні промовити чарівні слова: «крібле- крабле- бумс!» Тепер повторимо всі разом.
Діти повторюють. Оле-Лукойє крутить парасольку. Звучить музика П.Чайковського
Оле-Лукойє: Отже, ми відправляємося в чарівний світ казок.
                         Затишно дітям у пазусі казок,
                         Отак би й слухав про царя Салтана
                         Або про те, як весело козак
                         Обманював турецького султана.
                         Про гнідих коней з полуменем грив,
                         Про чаклуна, що все на світі може.
                         І хто б там що кому не говорив,
                         А згине зло. І правда переможе!     
Учитель: А ви знаєте, звідки до нас прийшли казки?
                 У стародавній африканській  притчі  розповідається про те, що колись давно Мишка, яка могла прослизнути  куди завгодно, схотіла сплести собі казки з усього, що бачила на своєму віку. Кожну казку вона одягала в яскраву сукню – чорну, червону, білу… Казки замінили їй дітей. Та одного разу необережна вівця вибила двері мишачої хатки. Казки розбіглися по всій землі.
                А сьогодні казки завітали до нас у гості. І ми матимемо нагоду перевірити, чи знаєте ви казки, чи готові, як казкові герої, долати труднощі.
Оле-Лукойє: Я запрошую вас переглянути казки народів світу, які підготували для нас учні початкових класів.
 Перегляд інсценізації казок
Учитель: Проведемо конкурс «Упізнай героя»
1.     Вони любили бігати в гості один до одного по даху й сидіти на маленьких стільчиках під трояндами.  (Кай і Герда)
2.     Вона побігла за Білим кроликом та опинилася в Країні Чудес. (Аліса)
3.     Вона мала дуже багато бажань, але залишилася біля розбитих ночов через свою жадібність. (Баба з казки «Золота рибка»)
4.     Дівчині було так добре і вона так щиро веселилася, що геть забула про наказ хрещеної матері. (Попелюшка)
5.     Ця героїня запровадила серед жінок моду на волосся блакитного кольору . (Мальвіна)
6.     В середині  квітки сиділа крихітна  дівчинка, гарна та ніжна. (Дюймовочка)
7.     Вона мусила виконувати всю хатню роботу і  стрибнула у криницю за починком. (Пасербиця з казки «Пані Метелиця»)
8.     Він підібрав черевичок прекрасної незнайомки і лише на нього дивився,певно, закохався в неї. (Принц, «Попелюшка»)
9.     Ці герої збиралися стати музикантами. (Осел, пес, кіт, півень)
10.                       Ця героїня була така сильна, що могла підняти коня. (Пеппі Довгапанчоха)
11.                       Його імя означає «жабеня». (Мауглі)
12.                       Цей мужчина у розквіті сил, який жив на даху і переміщався у просторі за допомогою пропелера. (Карлсон)
13.                       Ця дівчинка дуже любила свою бабусю і не боялася йти лісом до неї з пиріжками. (Червона Шапочка)
14.                       Цей хлопчик став бридким, бо відмовився від рідної матері . (Зоряний хлопчик)
Учитель: Вам пропонуються  групи слів-назв предметів та імен героїв казок. Визначити назви казок.
1.Фея, соболеві черевички,король, принц, карета, гарбуз, щур, миші, чарівна паличка. («Попелюшка»)
2.Бабуся, лісоруби, вовк, пиріжки. («Червона Шапочка»)
3.Млин, чоботи, Мишка, Лев, Кіт, Осел, Маркіз де Карабас, король, королева. («Кіт у чоботях»)
 Оле-Лукойє: Давайте проведемо «Казкову вікторину»
1.Яку річ купила на базарі Муха – Цокотуха?  (Самовар)
2.Скільки ночей розповідала Шехерезада казки царю Шагріяру? (1001)
3.Яким «літальним апаратом» користувалася Мері Поппінс? (Парасолька)
4.Яку річ подарувалаБуратіно  черепаха Тортіла ? (Золотий ключик)
5.Що заважало спати зніженій принцесі з казки Г.К.Андерсена? (Горошина)
6.Цей предмет говорив правду своїй господині про її красу? (Люстерко)
7.Цей виріб з тіста без дозволу батьків гуляв лісом і став жертвою рудого хижака. (Колобок)
          8.Головний убір, який дає можливість бути не поміченим навіть для
           Того, хто стоїть поряд. (Шапка-невидимка)               
9.Це дерево в казках просить зняти з нього плоди. (Яблуня)
10.Ця постільна приналежність  була джерелом опадів. (Подушки пані Метелиці)
Учитель: А тепер перевіримо як ви знаєте авторів казок. Зєднайте назву та імя автора казки.
Р.Кіплінг                                                          «Зоряний хлопчик»
Г.К.Андерсен                                                   «Дванадцять місяців»
Брати Грімм                                                     «Руслан і Людмила»
Ш.Перро                                                           «Мауглі»
О.Уайльд                                                           «Снігова королева»
Л.Керрол                                                           «Бременські музиканти»
А.Ліндгрен                                                         «Червона шапочка»
О.Пушкін                                                           «Аліса в  Країні Чудес»
С.Маршак                                                          «Пеппі Довгапанчоха»
Оле-Лукойє:Пропоную вам провести гру «Вірю – не вірю»
1.Мауглі перемогти Шер-Хана допоміг вогонь. (Вірю)
2.Попелюшку нерідна сестра називала Чорногузкою. (Вірю)
3.Золотим дощем була обдарована рідна дочка. (Не вірю)
4.Пензлик Маляну дістався від дідуся уві сні. (Вірю)
5.Кай повинен був скласти слово «багатство». (Не вірю, «вічність»)
6.Снігуронька стрибнула через вогнище і розтанула. (Вірю)
7.У казках найчастіше  зустрічається число 5. (Не вірю, число 3)
8.Попелюшка повинна повернутися додому о 12-ій. (Вірю)
9.Білосніжка жила з десятьма гномами. (Не вірю, 7 гномів)
10.У лукоморї росте ялина. (Не вірю, дуб)
Учитель: Ось ми і зустрілися з казкою. А допоміг нам в цьому Оле-Лукойє.Давайте подякуємо йому. (Діти аплодують) Прийшов час сказати: «До нових зустрічей , Оле-Лукойє! До нових зустрічей, казко!» Беріть з собою в життєву дорогу героїв казок, нехай вони дарують вам тепло, нехай добро на світі перемагає зло.
                Звучить музика

















































































Комментариев нет:

Отправить комментарий