Вчитель: Рада вас вітати ! Сьогодні ми з вами відправимося в
цікаву подорож Літературним океаном. Ми побуваємо в різних місцях, дізнаємося
багато цікавого. Але що це? Погляньте, до нашого берега прибило пляшку. Давайте
подивимося , що в ній? (Зачитує лист)
«SOS!
Потребуємо допомоги!
Пірати
захопили наш шкільний корабель. У їхні руки потрапила скринька, в якій
знаходиться цінний скарб. Без цього скарбу ми не зможемо оволодівати знаннями і
пізнавати світ.
Для того
щоб його повернути, необхідно пройти шлях, на якому вас чекають завдання.
Виконавши їх, ви отримаєте слова, з яких складете вислів.
Впевнені,
що ви успішно подолаєте труднощі. Віримо у ваші сили.
Учні
школи»
Отже, на
кожній зупинці вас чекають серйозні випробовування. Ви отримаєте маршрутні
листи з етапами подорожі. Шлях слідування вкажуть стрілки і написи на стінах.
Але
спочатку розминка «Далі, далі…»
ü Короткий влучний вислів, що має закінчений зміст, виражає
глибоку узагальнену думку. (Афоризм)
ü Надмірне художнє перебільшення рис людини, ознак
предметів. (Гіпербола)
ü Розмова двох, або кількох осіб. (Діалог)
ü Опис внутрішнього вигляду приміщення, де відбувається
дія. (Інтерєр)
ü Картини природи в художньому творі. (Пейзаж)
ü Зображення зовнішності героя. (Портрет)
ü Побудова художнього твору. (Композиція)
ü Дослівний уривок з тексту. (Цитата)
ü Підкреслене протиставлення протилежних явищ, понять,
думок. (Антитеза)
ü Художнє оззначення, що виділяє якусь характерну рису чи
ознаку людини, явища. (Епітет)
ü Роздуми персонажа вголос, розмова з самим собою.
(Монолог)
А тепер в
путь!
Для кожної з команд
визначений окремий маршрут
І.Місто «Розумників»
Ведучий:
Запрошую у місто «Розумників».
Тут проживають лише розумні дітки. А інакше бути й не може. Адже наші мешканці
дуже люблять читати. Вони підготували вам цікаві завдання.
1.На стрічці з букв знайти прізвища письменників.
ПРОНГШЩЗСБАЙРОНЛДЩОЗХЖДЛЄШИЛЛЕРИПРМТЬТЛДЗДОСТОЄВСЬКИЙКПНЕРЗАКІФПЕТРАРКАФЙЦУКВЧСАМШЕКСПІРЮБЬТРПГНДЛКІПЛІНГРПОЛДШЦХАЙЯМЖЄДВФСМЧКЛЕРМОНТОВ
2.Знайти на полиці книгу, про автора якої:
1)О.Блок говорив : «Наша
пам'ять зберігає з дитинства веселе ім’я…Це ім’я, цей звук наповнює
собою багато років нашого життя. Похмурі імена імператорів, полководців,
винахідників знарядь убивств, мучителів та мучеників життя. І поряд з ними – це
легке ім’я…»
2) Уславлений Гете надіслав йому своє перо, а відомий
поет-романтик В.Жуковський подарував портрет з написом: «Переможцеві - учню від
переможеного учителя…»
3) Про нього інший уславлений поет написав:
«Погиб поэт! – невольник чести –
Пал, оклеветанный молвой…»
Автор: О.С.Пушкін.
Назва книги:
1)У цьому творі автор яскраво і точно зображує свою
епоху, говорить про філософські та політичні ідеї, відтворює естетичні
суперечки свого часу, а також ставить головне питання буття: для чого живе
людина?
2)Цей твір є «енциклопедією російського життя».
3)Сторінки книги автор називає «ніжними», головного героя
– «добрим своїм приятелем», а весь твір – «найкращим своїм творінням».
Роман «Євгеній Онєгін».
Завдання: у дану книгу вкладено кросворд, який потрібно розв’язати.
Ведучий: Ви добре виконали всі завдання і ось ваша частина фрази «й обережно несуть свій»
А тепер вперед до «Детективного агенства»!
ІІ. «Детективне
агенство»
Ведучий
Шерлок Холмс: Вітаю вас в
моєму детективному агенстві. Мій помічник Ватсон у відпустці, а у мене багато
справ. Тому прошу у вас допомоги.
1)Перед вами стаття «Їх розшукує Інтерпол» з газети «Детективна
хроніка». Визначте, хто ця людина.
Свій
перший детективний роман автор написав, бо його сестра сказала, що він з цією
роботою не впорається. За життя автора його твори видавалися 103 мовами світу.
Продано було до 400 млн друкованих екземплярів. У 80 років автора нагороджують
Хрестом і оголошують кавалером ордена ІІ ступеня Британської імперії. В Англії
його називають «Королевою загадок». (А.Крісті)
2) «Чорна скринька» : назвати річ і якому герою належить
А) Назвати річ і якому герою належить: він «з п’ятьох був шарів шкіряних, а поверх він багато вирізьбив
різних оздоб, до дрібниць все продумавши тонко. Землю на нім він зобразив
майстерно, і небо, і море. Сонце невтомного коло, і срібний у повені місяць, і
незліченні сузір’я , що неба склепіння вінчають…» (Щит Ахілла)
Підказка: цю річ майстерно викував за одну ніч Гефест для Ахілла. Вона прикрашена
зображенням землі та води, сонця і місяця
та багатьма епізодами з міського та сільського життя.
Б)Визначити автора і назву твору: малюнок зі шматком
картини «Джоконда»
(Р.Д.Бредбері «Усмішка»)
фраза «покоління до покоління»
ІІІ. «Творча кав’ярня»
1)Дати відповідь нат питання: Що називали пірати "Веселий Роджер"?
Завдання:
Виготовити піратський прапор
2) «Показуха» :одному члену команди необхідно зобразити літературний персонаж, інші - відгадують.
Персонажі: Том Сойєр, Карлсон, Червона Шапочка.
фраза «мандрують по хвилях часу»
IV. «Книжкові Джунглі»
Ведучий-Робінзон:
Як я чекав цієї миті! 28 років
я прожив один і тепер радий з вами поспілкуватися.
1) «Перегони»:
Ø Яке ім’я я дав врятованому дикуну? (П’ятниця)
Ø Назвіть винахідника найпершого літального апарата.
(Дедал)
Ø Автор роману «П’ятнадцятирічний капітан» (Жуль Верн)
Ø Якою наукою займався кузен Бенедикт? (Ентомологія)
Ø Де я ночував першу ніч на острові? (На дереві)
Ø Яку книгу я читав щовечора? (Біблію)
Ø Для чого мені потрібен стовп? (Для ведення календаря)
Ø Як називали ліліпути Гуллівера? (Людина-гора)
Ø В якій країні народився
Даніель Дефо? (Англія)
Ø Хто автор казки «Мауглі» ? (Р.Кіплінг)
Ø Назвіть друзів Мауглі (Багіра, Балу, Каа, вовки)
2) «Пінг – понг»: назвати пару літературному герою
·
Малюк
– Карлсон
·
Том
Сойєр – Гек Фінн
·
Маша
– Ведмідь
·
Алі-Баба
– 40 розбійників
·
Кай
– Герда
·
Руслан
– Людмила
·
Карабас
– Барабас
·
Василина
Прекрасна – Іван-Царевич
·
Робінзон
– Пятниця
·
Онєгін
– Тетяна
·
Гамлет
– Офелія
·
Ромео
– Джульєтта
·
Білосніжка
– сім гномів
Фраза «кораблі думки»
V. «Острів скарбів»
Ведучий-пірат:
Оце так сюрприз! Ви розумієте
до кого потрапили і що я з вами зроблю ? Відчуваю, що ви за скарбом прийшли. Та
не так просто його отримати, тому що капітан Флінт надійно його заховав, а
місце зашифрував. Але щоб отримати записку зі словом-підказкою потрібно
виконати завдання.
Записка-підказка: розв’язати ребус
Ключове слово: стіл
Команда знаходить скриньку зі скарбом. До ручки скриньки
прив’язана картка з фінальним завданням.
фраза «дорогоцінний
вантаж від»
Фінальне завдання: зі слів на картках, отриманих в ході гри, скласти
речення.
Підказка: картки розташувати за кольорами веселки.
Відповідь:
Книги - кораблі думки, мандрують по хвилях часу й обережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління. (Ф. Бекон)
Книги - кораблі думки, мандрують по хвилях часу й обережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління. (Ф. Бекон)
Команда-переможець отримує скарб-книгу в подарунок
Вчитель:
Вітаю вас з перемогою! Дякую за
участь в інтелектуальній квест-грі «Подорож Літературним Океаном». Надіюся, що
ви всі отримали позитивні емоції в ході гри. До нової зустрічі!
Комментариев нет:
Отправить комментарий