воскресенье, 3 апреля 2016 г.

Виховний захід "Подорож Чарівним Садом Зарубіжної Літератури"

Мудрий Папуга: Сьогодні буде справжнє свято!
                                   Гостей зібралося багато…
                                   Я дуже радий вас вітати.
                                   Та чи могли б ви підказати,
                                   Де маю друзів відшукати?
                                   Яких? Хіба я не сказав?
                                   (Отож- роззява із роззяв).
                                   Вони повинні буть на святі,-
                                   Сміливі, спритні і завзяті,
                                   Красиві, завжди чепурненькі
                                   І не за віком розумненькі,
                                   Про всіх і все на світі знають,
                                   Всім школярам допомагають,
                                   Мені ж дали … ось документ…
                                   Один момент, один момент…
(Розгублено шукає у кишенях, дістає і виголошує лист)
  «Цей дивовижний Папуга живе вже близько двохсот років, упродовж яких облетів майже весь світ, багато чого навчився, наполегливо вивчає мову людей  і всі науки. Тому його і прозвали Мудрим.»
      Бачите, це все про мене. Я дуже полюбляю читати. Стривайте, стривайте! Ви ж не знаєте головного – я давно мешкаю у дивовижному Чарівному Саду Зарубіжної Літератури, і кожен, хто любить читати книжки, - мій любий гість у цій чарівній країні.
       Агов! Хто хоче потрапити до мого загадкового саду?
         Зявляється Катруся
Катруся: Шановний Мудрий Папуго, дозвольте мені разом з моїми друзями відправитися з Вами у мандри Чарівним Садом.
Мудрий Папуга: Дозволяю! Але спочатку ти маєш виконати одне моє бажання. Тож слухай уважно. Назви зображених на цих малюнках героїв, а також авторів , які їх створили.
Катруся: Друзі, допоможете мені?
   Кумедне ведмежа на імя Вінні-Пух вигадав англійський письменник Алан Мілн.
   Невтомний вигадник та хвалько Мюнхгаузен вийшов з-під пера німця Еріха Распе.
   А казку про Червону Шапочку ми знаємо завдяки французькому письменникові Шарлю Перро.
   Казку про людське дитинча Мауглі, яке виховувала вовча зграя, написав англійський письменник
     Редярд Кіплінг.
     Казку про дружбу, яка перемогла чари Снігової королеви склав датський казкар Ганс Крістіан Андерсен.
Мудрий Папуга:       Правильно, все правильно! Ти виконала моє завдання відмінно. Мабуть, багато читаєш книжок і любиш пригоди? Я можу взяти тебе з собою до Саду.
Катруся: Мудрий і добрий Папуго, чи не дозволили б ви взяти до Чарівного саду і мого друга Сашка?
Мудрий Папуга: А де він? Чому я його не бачу?
Катруся: Він пішов до бібліотеки. Нам учитель із зарубіжної літератури запропонувала вивчити декілька прислівїв народів світу.
   З книжкою вбігає Сашко
Сашко: А ось і я!
Мудрий Папуга: От ми тепер і перевіримо, як ти підготувався до уроку. Будь ласка, наведи приклади прислівїв народів світу.
·         Сашко:Гадаю, вам теж будуть цікаві ці прислів’я (називає прислів’я). Друзі, може хтось з вас знає прислів’я?  Допоможіть мені.
·         Яке зерно, такий хліб ( французьке прислів’я).
·         Не рубай дерево, яке дає тобі затінок (арабське прислів’я).
·         Мудрий Папуга: Бачу, що ти непогано попрацював. Я радий за тебе і впевнений, що ти прочитаєш багато книжок. А вони, написані різними мовами, квітнуть у Саду Зарубіжної Літератури.
Катруся: Як ви цікаво розповідаєте! Нам дуже хочеться познайомитися з мешканцями Чарівного Саду.
Мудрий Папуга: Запрошую всіх! Сьогодні у нас цікаві гості.
   (Звучить пісня «Какое небо голубое». Входять Аліса і кіт Базиліо)
Аліса: Ви не бачили Буратіно? Де він? Скажіть нам, ми його найкращі друзі
Кіт Базиліо: Друзі
Аліса: Не перебивай. (штовхає кота) Не вірите? Ну звісно, нам ніхто не вірить. Пустили про нас поговірки – такі ми, сякі…
Кіт Базиліо: Ага
Аліса: Не перебивай! (штовхає кота) А як ми дружили з Буратіно! Як ми йому допомагали! З біди завжди виручали, від Карабаса Барабаса, від погоні рятували, і звичайно ж …
Кіт Базиліо: Обікрали (зітхає)
Аліса: Що ти верзеш?! Ох і дурний!
Кіт Базиліо: Чого це я дурний? Це ось ці дітки нетямущі, як і Буратіно, що до школи йшов учитися
Аліса: А давай їх перевіримо?
Кіт Базиліо: Давай!
Аліса: Знайдіть  пару літературному герою:
Джульєтта – Ромео
Ассоль – Грей
Ровена – Айвенго
Кунігунда – лицар Делорж
Євгеній – Тетяна
Кай – Герда
Паріс – Єлена
Орфей – Еврідіка
Галатея - Пігмаліон
Том Сойєр – Беккі
Кареніна – Вронський
Евеліна Ганська – Петро Попельський
Дульсінея – Дон Кіхот
Офелія – Гамлет
Маргарита – Майстер
 Аліса: Ох, які ж ми ж нещасні та бідні!
Кіт Базиліо: Бідні!
Аліса: Подайте бідній лисці Алісці! Подайте, не минайте!
Кіт Базиліо: Подайте нещасному сліпому коту Базиліо!
Аліса: Ох, ці сучасні дітки! Їх вже не обдуриш! Підемо й пошукаємо більш довірливих.
Мудрий Папуга: Ну от, перші гості відвідали наш Сад. А тепер, любі друзі…
  (Звучить музика, вбігає Незнайко)
Незнайко: Привіт! Ой, натомився! Цілий день тільки те й роблю, що вчуся. А що ви тут робите? Визначаєте найрозумніших? Даремно час витрачаєте! Всім давно відомо, що найрозумніший я! Хоча слід погодитися, що є просто розумні діти, розумненькі і розумахи. Отаких давайте пошукаємо серед вас! Згодні? Тоді відгадайте «Казкове асорті»
·        Героями якої казки є осел, півень, кіт і пес? («Бременські музиканти»)
·        В якій казці діє чарівний пензлик?
·        Як нагородила пані Метелиця рідну дочку баби за її роботу? (облила смолою)
·        В якій казці дівчинка сиділа в коробі? («Маша і ведмідь»)
·        Від кого втік Колобок до лісу? (від баби і діда)
·        Що потрапило Каю в серце? (скалка від дзеркала)
·        Хто була хрещена мати Попелюшки? (чарівниця)
·        З якого матеріалу тато Карло зробив Буратіно? (з дерева)
·        Якій героїні з Данії поставили пам’ятник? (Русалоньці)
·        За кого Миша хотіла видати заміж Дюймовочку? (за Крота)
·        Назвіть головний конфлікт народної казки (боротьба добра зі злом)
·        Який вид казок вважається найдавнішим? (про тварин)

           (Діти виконують завдання Незнайко)
Незнайко: Бачу, ви чимало казок прочитали, так багато про нас, казкових героїв, знаєте.
Карлсон: Дир-дир-дир! (імітує політ) Привіт, діти! Я- Карлсон, найкрасивіший і найчемніший чоловік у світі! Я той, який живе на даху. Щоправда, його тепер ремонтують, бо протікає. А у вас є тістечка? Або варення? А то в мене у животі марш грає. Усе поїли? Так прикро… А чим тут пригощають? Тоді відгадайте моє завдання, повязане зі стравами у літературі
                        «Страви»
-         Моя улюблена страва? (варення)
-         Саме цим пригощав Том Беккі, коли вони були у печері (весільний пиріг)
-         Боб Кретчит запрошував на цю страву Скруджа    (різдвяна гуска)
-         Саме цю випічку просила піч витягти з неї (пиріжки)
-         Щоб вижити , він їв болотяні ягоди, полював на куріпку (герой з оповідання Джека Лондона «Жага до життя»)
-         Його губи виблискували від шинки і від нього несло хересом ( Товстий з оповідання А.Чехова «Товстий і тонкий»)

Катруся: Карлсоне, ми подорожуємо Садом Літератури. Хочеш з нами?
Карлсон: Авжеж! 
  (Залітає Баба Яга)
Баба Яга: Зібралися на посиденьки… Свій розум виявляєте. А наймудрішу, найгарнішу і взагалі най…най…най не запросили! Забули Ягусю, навіть з 3000 днем народження ніхто не привітав (утирає сльози). Довелося самій собі величального вірша писати.  Це шедевр!
                            Залізні зуби, кістяна нога,
                            Мене всі знають – красуня Яга!
Ну як, сподобалося? Ні?! Нічого ви не тямите в поезії. Теж мені знавці літератури! Самі, певно, і двох рядочків вірша не прочитаєте. Побємося об заклад – на мою мітлу?  Повправляємося утворювати риму. Я читаю початок , а ви  продовжите:
Ярослав у човен сів,
Ловить в річці …..(карасів)

Має Галя добру звичку-
Класти книжку на …. (поличку).


               (Учні читають вірші напамять)
Катруся: Ну що, бабусю,програли? Віддавайте тепер свою реактивну мітлу і йдіть додому пішки.
 Баба Яга: Ну що ж, слова свого я дотримаю… Але я ще повернуся.
Сашко:  Яскрава особистість. Ще й вірші пише. Може мине ще 3000 років, і вона стане відомим поетом.
  (Заходить задки Пеппі Довгапанчоха)
Пеппі: Друзі, ви мене впізнали? (підтягує панчоху) Вас цікавить чому я так незвично  зайшла? Так у моєму місті всі тільки так і ходять. А ще я найсильніша дівчинка у світі! Не вірите? І даремно! А ще я знаю дитячу мову. Пропоную вам послухати цікаву історію. (Зачитує «Пуськи беценятки» М.Петрушевської) Про  що ця розповідь? А тепер перегляньте мультик.
                   (Учні переглядають мультик «Пуськи беценятки»)                                                                                                            
Мудрий Папуга: Ось і закінчується наша зустріч у Чарівному Саду Зарубіжної Літератури.
Катруся: Шкода, що наші мандри так швидко закінчилися.
Сашко:  Зате ми знайшли багато друзів!
Мудрий Папуга: І це все завдяки тому, що ви багато читаєте книжок. Тому я закликаю вас: читайте, вивчайте художні твори, пишіть власні, долучайтеся до скарбниці світової літератури.


Комментариев нет:

Отправить комментарий