воскресенье, 3 апреля 2016 г.

В.Скотт "Айвенго"

Тема: В.Скотт «Айвенго» Втілення в образі Айвенго лицарських чеснот
Мета: схарактеризувати образ головного героя роману «Айвенго»; показати зв'язок між історичними подіями і долею людини на прикладі образу Айвенго; вчити учнів сприймати великий за обсягом твір цілісно;розвивати естетичні смаки, вміння висловлювати власну думку; сприяти вихованню шляхетності, чесності, толерантності
Обладнання:ілюстрація із зображенням лицаря; картки для дослідницької роботи;плакат із зображенням дуба, листки з дуба; сигнальні картки; «Балада про доблесного лицаря Айвенго» (1982, СРСР).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань
                                                                               Ще ніколи вінець лицарства
 не опинявся на гіднішому чолі.
Вальтер Скотт

                                          Хід уроку
І.Організаційний момент
·        Психологічна вправа
Виявлення емоційної готовності учнів до роботи. У кожного учня три кольорові картки. Пропонується скласти їх так, щоб зверху була картка, колір якої відповідає їхньому внутрішньому емоційному стану.
ІІ.Актуалізація опорних знань
·        Гра «Лови помилку»
-Французький письменник В.Скотт написав повість «Айвенго» (Англійський письменник, роман)
-Час, зображений у творі 15 століття. (12 століття)
 -Твір «Айвенго» належить до пригодницьких романів, засновником яких вважають В.Скотта. (Історичного роману)
-Історичний роман – це твір, у якому розповідається багато цікавих історій, що трапилися з героями. (Це твір, який побудований на історичних подіях, відтворює у художній формі певну епоху)
-Епоху, відтворену в романі, називають епохою Відродження. (Доба Середньовіччя)
-У ті далекі часи в Англії норманські та саксонські феодали підтримували дружні стосунки. (Воювали)
-Королем Англії на той час був Вільгельм Левове Серце – саксонець за походженням. (Річард Левове Серце – нормандець)
-Головним героєм роману є лицар Адельстан. (Айвенго)
III.Мотивація навчальної діяльності
-У романі В.Скотт розповідає про часи Річарда Левове Серце. Але роман називає «Айвенго». Як ви гадаєте, чому? Чи можна Айвенго назвати історичною особою? Чому?
IV.Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні в центрі нашої уваги буде образ Айвенго. Ми спробуємо дослідити, які риси вдачі дають йому можливість бути неповторним образом у літературі.
-Про що ви хотіли б поговорити на уроці? Які питання вас хвилюють?
V. Вивчення нового матеріалу
-Ми вияснили, що головним героєм роману є Айвенго. Назвіть ключове слово, яке визначає головні риси характеру, поведінки і вчинків героя? (Лицар)
·        «Асоціативне гроно» до слова «лицар»
-Ці чоловічі якості в усі часи цінувалися.  Наскільки складна доля лицаря?
-Чи завжди воїн залишається лицарем?
·        Визначення ключових епізодів, в яких розкривається сутність образу Айвенго:
-         «У батьківському домі»
-         «На лицарському турнірі»
-         «У полоні»
-         «Під час визволення Ревекки»
·        Дослідницька робота
Розподіл учнів на 4 групи. Завдання: дати відповіді на запитання. Кінцевий продукт - визначити риси характеру Айвенго, що виявляються у даному епізоді, записати на «листках дуба»
1-а група «У батьківському домі»
-Як ви думаєте, чому Айвенго під виглядом паломника прийшов у дім батька? Як це його характеризує? Назвіть його справжнє імя.
-Що стало причиною гніва батька? Чому Айвенго разом з королем Річардом вирушив до Палестини?
-Чому Айвенго не стримався і вступив у суперечку з Бріаном?
-Чому Айвенго вирішив взяти участь у лицарському турнірі? Як це його характеризує?
-Чому Айвенго не відкрився Ровені, коли та розпитувала про нього у паломника?
-Чому Айвенго допомагає єврею Ісааку? Про що це свідчить?
2-а група  - На лицарському турнірі
-Чому Айвенго на турнірі виступає інкогніто?
-Чому глядачі турніру так зраділи появі нового лицаря?
-Прочитайте уривки, в яких показано Айвенго під час поєдинку.  Які риси характеру він проявив?
-Як Айвенго розпорядився зброєю і кіньми, що, за правилами поєдинку, належали йому? Як це його характеризує?
-Поясніть, чому автор подає опис зовнішності Айвенго після бою, коли він був поранений? На що він звертає увагу читача?
-Хто і чому допоміг пораненому Айвенго після турніру?
3-а група – «У полоні»
-Як і чому Айвенго і Ревекка опинилися у полоні?
-Опишіть стан Айвенго.
-Прочитайте висловлювання Айвенго про лицарський дух.  В чому він бачить своє призначення?
-Як ставиться Айвенго до Ревекки?
-Проаналізуйте діалог між Айвенго і Ревеккою під час штурму замку. Як він характеризує героя?
4-а група – «Визволення Ревекки»
-Чому Айвенго, не зважаючи на поранення, кинувся на допомогу Ревеці? У нього ж залишилася кохана, за яку він так переживав?
-Як поводив себе Айвенго перед поєдинком з Бріаном де Буагільбером? Чому відмовився заліковувати рани?
-Як закінчився поєдинок?
-Як характеризує Айвенго те, що він попросив поховати Бріана де Буагільбера як людину, яка билася за віру християнську, але загинула за неправедну справу?
-Чому сам Річард кинувся на порятунок Айвенго?
Учні визначають риси характеру Айвенго і прикріплюють листки до плакату із зображенням дуба
·        Визначення складових кодексу лицарської честі
Кодекс лицарської честі
Ø Вірне служіння сюзеренові
Ø Високий рівень володіння зброєю
Ø Шанобливе ставлення до жінки
Ø Шляхетне ставлення до тих, хто потребує допомоги
Ø Захист інтересів країни
Ø Хоробрість, почуття гідності
Ø Заборона чинити насильство над безпомічним лицарем
Ø Збереження лицарської честі
·        Бесіда
-Чи відповідає Айвенго кодексу лицарської честі? Доведіть.
ü Не зраджує поняттям честі
ü Бере участь у хрестовому поході
ü Вірний королю Річарду Левове Серце і Англії
ü Перемагає в поєдинках лицарів-тамплієрів
ü Заступається за честь сина Седріка Сакса
ü Єдиний, хто пожалів слабкого старого лихваря
ü Рятує красуню Ревекку
ü Має Даму серця – Ровену
·        Складання сенкану
Айвенго
Благородний, хоробрий
Воює, перемагає, кохає
Втілює найкращі лицарські чесноти
Лицар
·        Перегляд епізоду з кінофільму «Балада про доблесного лицаря Айвенго»
-Чи вдалося режисеру відтворити образ Айвенго відповідно до твору?
-Чи співпадає з вашим уявленням про героя?
·        Робота з епіграфом до уроку
-Кому з героїв роману належать ці слова і про кого йде мова?
-Чи погоджуєтеся ви з цим висловлюванням?
VI.Застосування знань, умінь і навичок
·        Вправа «Вільне письмо»
Тема «Втілення лицарських чеснот у Айвенго»
·        Міні-дискусія :
-Чи можуть бути лицарі в наші дні?
-Яким має бути сьогоднішній лицар?
-Для чого потрібне і чи потрібне взагалі лицарство сьогодні?
VII.Підсумок уроку
·        Прийом «Мікрофон»
Продовжте думку:
-На уроці я дізнався….
-Особливо цікавим для мене було…
-Мені сподобалось виконувати…
-На наступний урок я…
·        Психологічна вправа
-Змініть колір вашої картки, якщо ваш емоційний стан змінився
VIII.Домашнє завдання: дібрати цитати для характеристики образів Ровени і Ревекки; 
Повторити визначення понять «художній образ», «антитеза»;
Творче завдання (за бажанням): намалювати портрети Ровени і Ревекки.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                



Комментариев нет:

Отправить комментарий